Saturday 30 September 2017

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Das Modern History Sourcebook arbeitet nun wie folgt: Diese Hauptindex-Seite wurde viel verlängert, um alle Abschnitte und Unterabschnitte zu zeigen. Diese wurden auch in einer konsequenten Hierarchie reguliert. Dies sollte eine schnelle Überprüfung der Texte ermöglichen. Um auf die Unterabschnitts-Seiten zuzugreifen, navigieren Sie einfach die folgenden Abschnitte und wählen Sie den markierten (weißen Text mit grünem Hintergrund) Abschnitt auf der linken Seite aus. Darüber hinaus gibt es jetzt zwei Navigationsleisten links von jeder Seite für jeden Unterabschnitt Die obere und kleinere Navigationsleiste leitet Sie zu den anderen Hauptteilen des Sourcebooks - diese gesamte Indexseite, die auf IMS Logo klickt, bringt Sie auch dorthin Wenn du jemals die Volltextseite auf die Multimediasereite verloren hast: die Suchseite und eine neue HELP-Seite, die du anfängst, wenn du dich verlässt oder Hilfe suchst. Die untere und größere Navigationsleiste führt Sie direkt zu einem der Unterabschnitte von einem der anderen Unterabschnitte, die jeweils durch einen kurzen Titel gekennzeichnet sind. Alle URLs der Dokumente bleiben unverändert - nur Indexseiten wurden reorganisiert. Zusätzliche Studienforschungshilfen Zusätzlich zu der obigen Struktur gibt es eine Reihe von Seiten, um Lehrer und Schüler zu helfen. Ältere Stil Große Indizes noch verfügbar Da einige Fakultätsmitglieder in ihre Kurs-Seiten direkte Links zu den Sourcebooks alten Indizes eingebaut haben, bleiben diese verfügbar, werden aber nicht mit Materialien aktualisiert, die nach 12311998 hinzugefügt wurden. Themen, die von den Quelltexten in jedem Abschnitt abgedeckt werden. Einleitung: Verwendung von Primärquellen Natur der Historiographie Schreiben Geschichte Alte Theorien 19. Jahrhundert Philosophien der Geschichte Professionelle Theorien Geschichte und Erkenntnistheorie Geschichte und Anthropologie Geschichte und Identität Politik Postmoderne Theorien Verschiedenes Diskussionen Weitere Informationsquellen zur modernen Geschichte Allgemeine Leitfäden zum Net Textlink zu Texten an anderen Seiten. Allgemeine Etext Projekte mit Texten online. Wirtschaftswissenschaftliches Recht Militär Religion Philosophie Literatur Musik Lyrics Western CivilizationEurope Vereinigte Staaten Geschichte Lateinamerikanische Geschichte Student Papiere und Projekte Student Papers Student Webprojekte Die frühe moderne Welt Evangelische Reformation Vorläufer und päpstliche Kritiker Luther und Lutheranismus Calvin und Calvinismus Radikale Reformatoren Englisch Reformation Schottische Reformation John Knox Protestanten Kultur Katholische Reformation Vorläufer Der Rat der Trent Aktivist Päpste Andere Katholische Reformatoren Die Gesellschaft Jesu Katholische Kultur Konflikte Frauen und Reformation Das frühneuzeitliche Weltsystem Das europäische Zivilkapitän Südostasien und Südostasien Ostasien Mittlerer Osten: Ottomanen und Safaviden - Rivalen von Europäische Mächte Afrika Osteuropa wird ein Peripheriegebiet Handelskapitalismus Reflexionen über den Handel und die neue Wirtschaft Strukturen des Lebens im Westen Alltag von der Volks - bis zur Massenkultur Absolutismus Spanien England Frankreich und das Ancien Regime Die Krise: Französische Kriege der Religion Die Schöpfung von Ein Absolutist Regime Der Sonnenkönig Absolutismus und Handelspolitik Französische Kultur im 16. und 17. 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Jahrhundert Galilei Galilei: Der Wendepunkt Philosophie der Wissenschaft: InduktionDeduktion Die Schaffung der klassischen Physik Neue medizinische Theorien Wissenschaftliche Institutionen Die wissenschaftliche Haltung Die Aufklärung Vorläufer Die Aufklärung Als Propaganda-Projekt Die Aufklärung und politische Analyse Die Aufklärung Evaluation der menschlichen Bedingung Die Aufklärung und Ökonomie Aufklärung und Philosophie Aufklärung Haltungen Die soziale Einstellung Aufklärung Philosophie - Volltexte Aufklärung Politik und Wirtschaft - Volltexte Religion in einem Zeitalter der Vernunft Opposition gegen Religion Rational Christentum Evangelikalismus Katholischer Pietismus Jüdische Resonanz Erleuchtete Despotende Regierungen im Zeitalter der Aufklärung Amerikanische Unabhängigkeit Mitte des 18. Jahrhunderts Politik Frühe New York Französische und indische Kriege Benjamin Franklin Amerikanische Revolution Die Etablierung des amerikanischen Staates Kommentatoren für Amerika Native Americans Sklaverei Französische Revolution Die Französische Revolution führt auf Liberale Revolution Radikale Revolution Responses to Revolution Napoleon Napoleonische Kriege Industrielle Revolution Die industrielle Revolution Die landwirtschaftliche Revolution des 17.-18. Jahrhunderts Die Revolution in der Herstellung von Textilien Die Revolution in der Macht Eisenbahnen Dampfschiffe Die großen Ingenieure Der Prozess der Industrialisierung Soziale und politische Effekte Die Leben der Arbeitnehmer Städtisches Leben: Neue soziale Klassen Sozialreformismus Literarische Response Wurzeln der Romantik Romantische Philosophie Romantik in den Künsten Das 19. Jahrhundert und die westliche Hegemonie Der Rat des Wiener Systems und die Herausforderungen Reactionary Thunt Moderner Konservatismus Nationalismus Analysiert Nicht-Nationalen Formen der Regierung Kultureller Nationalismus: Die Nation als positiver Fokus der Identität Liberaler Nationalismus: Die Nation als Grundlage für die liberale Demokratie Triumph Nationalismus: Die Nation als Anspruch auf Überlegenheit Liberalismus Utilitarismus Laissez-Faire Wirtschaft Radikale Politik John Stuart Mühle Andere Liberalismus Wohlfahrt Liberalismus Feminismus Ursprung Politischer Feminismus Vereinigte Staaten Großbritannien Andere Länder Prohibitionismus 1848: Europa in Revolte Großbritannien Radikalismus Liberaler Reformismus Der Staat Die Berufe Die Armen Männer, Frauen und Sex Soziale Klasse Irland Viktorianische Sensibilität Viktorianische Literatur Frankreich Die Wiederherstellung Die Juli-Monarchie, 1831-1848 1848 Das Zweite Reich Der französisch-preußische Krieg Und die Kommune Die Dritte Republik Französische Literatur Österreich-Ungarn Deutschland Deutsche Literatur Andere westeuropäische Länder Osteuropäische Länder Griechenland Rumänien MoldawienWallachienTransylvanien Bulgarien Ungarn Polen Böhmen Russland Die Vereinigten Staaten entstehen Politische Institutionen Wirtschaftliche Entwicklung Expansion und Manifest Destiny Die Vereinigten Staaten als Weltmacht Early US Society Early US Religion Der amerikanische Bürgerkrieg Der Konflikt über die Sklaverei Der Bürgerkrieg Verbündete Dokumente Unionsdokumente Die Militärgeschichte des Bürgerkriegs Die Gesellschaftsgeschichte des Bürgerkriegs Wiederaufbau und Jim Krähe US Einwanderung und ihre Auswirkungen Europäische Einwanderung Allgemein Britisch Deutsch Irisch Italienisch Jüdische Andere asiatische Einwanderung Lateinamerikanische Einwanderung Ellis Island und New York Opposition zur Einwanderung Die Reifung der amerikanischen Kultur Rechtlicher Rahmen des amerikanischen Lebens Das vergoldete Alter Die Entstehung der modernen Politik Amerikanische Gedanken Amerikanische Literatur Kanada: Eine andere nordamerikanische Gesellschaft Ursprung Loyalismus Schaffung des kanadischen Staates Kanadische Gesellschaft Kanadische Regionen Lateinamerika im 19. Jahrhundert Unabhängigkeit Politische Entwicklung Vereinigte Staaten Imperialismus Einwanderung Mexiko Argentinien Brasilien Chile KolumbienPanama Kuba Nicaragua Peru Venezuela Responses to Economic Growth: Sozialismus und Marxismus Früher Sozialismus Marxismus Versionen des Sozialismus Revisionismus Fabianismus Arbeiter Parteien Sozialistische Kultur Handel Unionismus Imperialismus Analysen Motive und Einstellungen Feiern und Einwände China und Westindien Unter dem britischen Afrika Der Mittlere Osten Die japanische Ausnahme Amerikanischer Imperialismus Die zweite industrielle Revolution und der fortgeschrittene Kapitalismus Wachstum: Freie Märkte und Regierungsunterstützung Die moderne Gesellschaft Das Leben der Arbeiter Der Verbrauchermarkt Neue Technologien Die Stahlindustrie Die chemische Industrie Elektrizität Luftfahrt Vertrauen und Katastrophe Widersprüche der Aufklärung: Darwin, Freud, Einstein, Dada Die klassische Synthese Der Fortschritt der medizinischen Theorie und Behandlungen Geologie Biologie: Rot in Zahn und Klaue Reaktionen auf Darwin Soziale Darwinismus Physik: Das Ende Der klassischen Synthese Astronomie Psychologie: Die Obscurity des Geistes Philosophische Reflexionen: Das Ende des Grundes Literatur: Menschheiten Herz der Dunkelheit Bildende Kunst: Was ist nach der Fotografie Religion im Angesicht der Moderne Katholizismus: Reaktion und Radikalismus Die Päpste: Reaktion und Reform Erneuerter Marianismus konvertiert Konvertierungen und Dekadenz Radikale Missionserweiterung Protestantismus: Aktivismus, Rationalismus und Fideismus Biblische Kritik Muskulöses Christentum Die Oxford-Bewegung Quäker Fundamentalismus Missionary Expansion Resistenz zur römischen Kontrolle Alte Katholiken quotModernismquot Östliche Orthodoxie: Christliches Leben unter Zaren und Sultanen. Judentum und Moderne Östliche Religionen im Westen Humanistische Betrachtung des religiösen Denkens Weltkriege und das Ende der westlichen Dominanz Weltkrieg Der Weg zum Krieg Osmanisches Reich: Schwäche Der Balkan: Konflikt Österreich Ungarn Deutsches Waffenrennen Das Allianzsystem Der Krieg Diplomatische Geschichte Militärgeschichte Persönliche Konten Widerstand gegen den Krieg Literarische Responses Die Nachwirkungen Der Zaristische Staat Russische Revolution Die Entwicklung der Opposition Lenin 1905 1905 Parteiprogramme 1917 Bolschewik Regel bis 1924 Stalinismus Alter der Angst: Die Zwischenkriegsjahre Europäische Kultur Westeuropa Großbritannien Frankreich Die neuen Staaten Osteuropas Jugoslawien Tschechoslowakei Ungarn Rumänien Griechenland Türkei Die Vereinigten Staaten Lateinamerika im frühen 20. Jahrhundert USA Intervention Mexiko Argentinien Chile Uruguay Inter-Krieg Internationale Beziehungen Wirtschaftliche Probleme und die Depression Krieg Reparationen Wirtschaftsprobleme in Europa Die Depression in den USA Die Weimarer Republik Nationalsozialismus Hitler Wahlen Die Kirchen und die Nazis Der Holocaust-Antisemitismus Religiöser Antisemitismus Rassistischer Antisemitismus Gewalttätiger Rassistischer Antisemitismus Der Final Solutionquot: Der Mord an europäischem Judentum Ordentliche Deutsche und der Holocaust Die Behinderten Die Roma-Zigeuner-Serben HomosexuelleReRegionismus-Vor - und Nach - Holocaust-Völkermorde Armenien 1914- Bangladesch 1971 Osttimor 1975- Kambodscha 1978 Ruanda 1996 Ehemaliges Jugoslawien führt zum Kriegskrieg in Europa Der Heimatkrieg in Asien Einsatz der Atombombe nach dem Krieg Die Welt seit 1945Weltgemeinschaft Die Vereinten Nationen Organisation Menschenrechte: Universell Ideale oder eine westliche Impositionen Der Kalten Kriegsanfang Berliner Krisen Kubanische Krisen Kalter Krieger Verschiedene Detentionen Literarische Reflexionen Amerika als Weltführer: Externe Macht Amerikanische Außenbeziehungen Realpolitik oder Menschenrechtsbeziehungen mit der Sowjetunion sehen auch oben quotCold War Beziehungen mit China Der Koreakrieg QuotVietnam Warquot Amerika als Weltführer: Interne Veränderung US Inländische Politik: Der Staat Amerikanische Konservatismus McCarthyism Republikaner Demokraten Amerikanischer Radikalismus Amerikanische Gesellschaft: Einwanderung Die Erweiterung des Rechtsrechts des 20. Jahrhunderts Gleichgewicht der Rechte im Gericht Rasse Gleichheit Freie Rede Westeuropa Seit 1945 Die Division von Europa Wiederaufbau Europäische Union Der Wohlfahrtsstaat Nachkrieg Westeuropäische Staaten Großbritannien Deutschland Frankreich Italien Spanien Irland Andere westliche Länder Osteuropa Seit 1945 Die SowjetunionRussland Inländische Politik Außenpolitik Andere Mittel - und Osteuropa-Länder Albanien Ungarn Jugoslawien 1989: Was geschah und warum Rumänien nachher 1989 Entkolonialisierung Rückzug aus dem Imperium Die nicht ausgerichtete Bewegung Globalisierung: Neue Hegemonien Indien China Chinesische Bemühungen zur Modernisierung: 1911-1949 Kommunistische Regel Dissidenten Post Mao China Hongkong Japan Korea Vietnam Andere asiatische Staaten Afrika Südafrika Andere afrikanische Länder Israel und Palästina Zionismus Die Briten Mandat Die Etablierung des Staates Israel Israelische Gesellschaft Die Palästinenser Türkei Ägypten Algerien Iran Kurden 20. Jahrhundert Lateinamerika Gemeinsame Themen und Angelegenheiten Vereinigte Staaten Interferenz Panamerikanische Bemühungen Konjunkturerholung National Identität Befreiung Theologie Argentinien Chile Brasilien Paraguay Uruguay Peru Mittelamerika Nicaragua Mexiko Kuba Indigenous Völker Moderne soziale Bewegungen Feminismus Ursprünge der dritten Welle Kultureller Feminismus Politischer Feminismus Liberaler Feminismus Radikaler Feminismus Schwarzer Macht Die US-Bürgerrechtsbewegung Radikale Seit 1968 Andere EthnischeMinoritätsbewegungen Lesben und Homosexuelle Nachkriegszeit Westliche Gedanken Existentialismus Post-Structuralismus und Nachkommen Linguistik Anthropologie Pomo Marxismus Dekonstruktion Sozialer Aufbauismus Queer Theor Religion seit 1945 Römischer Katholizismus Protestantismus Östliches Orthodoxie Judentum Islam Buddhismus Humanistisch-Religiöses Debattieren Wissenschaft, Technologie und die Transformation im Mittel der Produktion Biologie: Die DNA Revolution Physik Weltraumforschung Computer Wissensbasierte Produktion Das Internet Die Weltumgebung: Cornucopeian Plenty Oder eine Krise Situation Populäre Kultur Vereinigte Staaten Europa Sport: Das Opium der Menschen Das Zwanzigste Jahrhundert Das Internet Modern History Sourcebook ist eine Reihe von Geschichte primären Quellenbüchern. Es soll den Bedürfnissen von Lehrern und Schülern in College-Umfrage Kurse in der modernen europäischen Geschichte und amerikanischen Geschichte, sowie in der modernen westlichen Zivilisation und Weltkulturen dienen. Obwohl dieser Teil des Internet History Sourcebooks-Projekts als Zugang zu Texten begann, die bereits im Internet verfügbar waren, enthält es jetzt Hunderte von Texten, die lokal zur Verfügung gestellt werden. Die große Vielfalt der verfügbaren Quellen für den Einsatz in der modernen Geschichte Klassen erfordert, dass die Auswahl mit großer Sorgfalt gemacht werden - da praktisch unbegrenzte Material zur Verfügung steht. Die Ziele hier sind: Um eine Vielfalt von Quellenmaterial in der modernen europäischen, amerikanischen und lateinamerikanischen Geschichte zu präsentieren, sowie eine beträchtliche Menge an Material, das für Weltkulturen und globale Studien relevant ist. Eine Reihe weiterer Online-Sammelsammlungen betonen rechtliche und politische Dokumente. Hier wurden Anstrengungen unternommen, um zeitgenössische Erzählungen, persönliche Memoiren, Lieder, Zeitungsberichte sowie kulturelle, philosophische, religiöse und wissenschaftliche Dokumente einzubeziehen. Obwohl die Geschichte der sozialen und kulturellen Elite-Gruppen für die Historiker wichtig bleibt, sind auch die Leben der nicht-elitären Frauen, der Menschen der Farbe, der Lesben und der Schwulen gut vertreten. Um das Material so sauber wie möglich zu präsentieren, ohne komplizierte Hierarchien und Unterverzeichnisse und ohne übermäßigen HTML-Markup. Was Sie hier bekommen, ist der direkte Zugang zu bedeutenden Dokumenten, nicht die Bemühungen von einigen whizkid quotwebsite designerquot. Mit anderen Worten, wir interessieren uns hier in der Musik, nicht die Hi-Fi. Innerhalb der Hauptabschnitte, um ein paar qualitativ hochwertige Websites für weitere Quellenmaterial und Forschung zu zeigen. Materialquellen hier Die Texte auf diesen Seiten stammen aus vielen Quellen: Dateien, die an verschiedene Stellen im Netz gepostet wurden. In einigen Fällen existiert die Quell-URL nicht mehr. Kürzere Texte, die für Klassenzwecke erstellt wurden, indem sie aus viel größeren Texten extrahierten. In einigen Fällen wurden die Auszüge von einer Vielzahl von kommerziellen Quellenbüchern vorgeschlagen. Texte, die aus gedrucktem Material gescannt wurden. In einigen Fällen kann das gedruckte Buch neu sein, aber das gescannte Material ist urheberrechtlich geschützt. Texte, die mir zur Einbeziehung geschickt wurden. Links zu anderen Onlinetexten. In fast allen diesen Fällen habe ich lokale Kopien gemacht, also bitte informieren Sie mich, wenn Links nicht mehr funktionieren. Es wurden Anstrengungen unternommen, um dem US-Urheberrechtsgesetz zu bestätigen. Jede Verletzung ist unbeabsichtigt, und jede Datei, die das Urheberrecht verletzt und über die der Urheberrechtsvermittler mich informiert, wird bis zur Beschlussfassung entfernt. Paul Halsall, halsallfordham. edu Sourcebook Compiler Termine für den Beitritt von Material seit Juli 1998 hinzugefügt werden können, auf der Seite "Neuzugänge" zu sehen. Das Datum der Initialisierung war 9221997. Links zu Dateien auf anderen Website sind durch An Annahme der Website Name oder Ort angegeben. Lokal verfügbare Texte sind auf dieser Seite markiert. WEB bezeichnet einen Link zu einer von wenigen qualitativ hochwertigen Webseiten, die entweder mehr Texte oder einen besonders wertvollen Überblick liefern. Kapitel 1: Columbus, die Indianer und menschlichen Fortschritt Arawak Männer und Frauen, nackt, tawny und voller Wunder, Aus ihren Dörfern auf die Inseln Strände und schwamm aus, um einen genaueren Blick auf die seltsame große Boot. Als Kolumbus und seine Matrosen an Land kamen, die Schwerter machten und seltsam sprachen, liefen die Arawaks, um sie zu begrüßen, brachten ihnen Nahrung, Wasser, Geschenke. Er schrieb später in seinem Protokoll: Sie. Brachte uns Papageien und Bälle aus Baumwolle und Speere und viele andere Dinge, die sie gegen die Glasperlen und Falkenglocken austauschten. Sie haben gern alles gehandelt, was sie besaßen. Sie waren gut gebaut, mit guten Körpern und schönen Features. Sie tragen keine Waffen und kennen sie nicht, denn ich zeigte ihnen ein Schwert, sie nahmen es am Rand und schneiden sich aus Unwissenheit. Sie haben kein Eisen. Ihre Speere sind aus Zuckerrohr. Sie würden gute Diener machen. Mit fünfzig Männern konnten wir sie alle unterjochen und sie machen, was wir wollen. Diese Arawaks der Bahama-Inseln waren sehr ähnlich wie Indianer auf dem Festland, die bemerkenswert waren (europäische Beobachter sollten immer wieder sagen) für ihre Gastfreundschaft, ihren Glauben an das Teilen. Diese Züge hielten sich nicht im Europa der Renaissance, wie es war, durch die Religion der Päpste, die Regierung der Könige, die Raserei für Geld, die die westliche Zivilisation und ihre erste Boten nach Amerika, Christoph Kolumbus markiert. Sobald ich in den Indies ankam, auf der ersten Insel, die ich fand, nahm ich einige der Eingeborenen mit Gewalt an, damit sie lernen und mir irgendwelche Informationen darüber geben könnten, was in diesen Teilen vorhanden ist. Die Information, die Kolumbus am meisten wollte, war: Wo ist das Gold, das er den König und die Königin von Spanien überredet hatte, eine Expedition in die Länder zu finanzieren, der Reichtum, erwartete er auf der anderen Seite des Atlantiks - der Indies und Asiens, Gold Und Gewürze Denn wie andere informierte Leute seiner Zeit wusste er, dass die Welt ringsum war und er nach Westen fahren konnte, um in den Fernen Osten zu kommen. Spanien war vor kurzem vereint, einer der neuen modernen Nationalstaaten wie Frankreich, England und Portugal. Seine Bevölkerung, meist arme Bauern, arbeitete für den Adel, die 2 Prozent der Bevölkerung waren und 95 Prozent des Landes besaßen. Spanien hatte sich an die katholische Kirche gebunden, alle Juden vertrieben, die Mauren vertrieben. Wie andere Staaten der modernen Welt suchte Spanien Gold, das zum neuen Zeichen des Reichtums wurde, nützlicher als Land, weil es alles kaufen konnte. Es war Gold in Asien, dachte es, und sicherlich Seiden und Gewürze, denn Marco Polo und andere hatten schon vor Jahrhunderten wunderbare Dinge aus ihren Überland-Expeditionen zurückgebracht. Jetzt, da die Türken Konstantinopel und das östliche Mittelmeer erobert und die Landrouten nach Asien kontrolliert hatten, war ein Seeweg erforderlich. Portugiesische Seeleute arbeiteten sich um die Südspitze Afrikas herum. Spanien beschloss, auf einem langen Segel über einen unbekannten Ozean zu spielen. Als Gegenleistung für das Zurückbringen von Gold und Gewürzen versprachen sie Kolumbus 10 Prozent der Gewinne, Gouverneursamt über neugeborene Länder und den Ruhm, der mit einem neuen Titel gehen würde: Admiral des Ozeanmeeres. Er war Kaufmann aus der italienischen Stadt Genua, Teilzeitweber (der Sohn eines erfahrenen Webers) und Sachverständiger. Er machte sich mit drei Segelschiffen aus, die größte davon war die Santa Maria. Vielleicht 100 Fuß lang und neununddreißig Besatzungsmitglieder. Kolumbus hätte es nie nach Asien geschafft, das Tausende von Meilen weiter entfernt war, als er es sich vorgestellt hatte, eine kleinere Welt vorzustellen. Er wäre von dieser großen Weite des Meeres verurteilt worden. Aber er hatte Glück. Ein Viertel des Weges dahin kam er auf ein unbekanntes, unbekanntes Land, das zwischen Europa und Asien lag - das Amerika. Es war Anfang Oktober 1492 und dreiunddreißig Tage, seit er und seine Mannschaft die Kanarischen Inseln vor der Atlantikküste von Afrika verlassen hatten. Jetzt sahen sie Zweige und Stöcke, die im Wasser schwimmen. Sie sahen Vögel. Das waren Anzeichen von Land. Dann, am 12. Oktober, sah ein Seemann namens Rodrigo den Morgen des frühen Morgens auf weißem Sand und schrie auf. Es war eine Insel auf den Bahamas, dem Karibischen Meer. Der erste Mann, der Land zu sehen war, sollte eine jährliche Rente von 10.000 Maravedis für das Leben bekommen, aber Rodrigo hat es nie bekommen. Kolumbus behauptete, er hätte am Abend zuvor ein Licht gesehen. Er hat die Belohnung. Also, bei der Annäherung an Land, wurden sie von den Arawak-Indianern getroffen, die schwammen, um sie zu begrüßen. Die Arawaks lebten in Dorfgemeinden, hatten eine entwickelte Landwirtschaft von Mais, Yams, Maniok. Sie konnten sich drehen und weben, aber sie hatten keine Pferde oder Arbeitstiere. Sie hatten kein Eisen, aber sie trugen winzige Goldschmuck in ihren Ohren. Das war enorme Konsequenzen: Es führte Columbus dazu, einige von ihnen an Bord des Schiffes als Gefangene zu nehmen, weil er darauf bestand, dass sie ihn zur Quelle des Goldes führten. Er segelte dann auf das, was jetzt Kuba ist, dann nach Hispaniola (die Insel, die heute aus Haiti und der Dominikanischen Republik besteht). Dort, Bits von sichtbarem Gold in den Flüssen, und eine Goldmaske, die Kolumbus von einem lokalen indischen Häuptling vorgestellt wurde, führte zu wilden Visionen von Goldfeldern. Auf Hispaniola, aus Holz aus der Santa Maria. Die auf dem Boden gelaufen war, baute Columbus eine Festung, die erste europäische Militärbasis in der westlichen Hemisphäre. Er nannte es Navidad (Weihnachten) und verließ neununddreißig Besatzungsmitglieder dort, mit Anweisungen, das Gold zu finden und zu speichern. Er nahm mehr indische Gefangene und legte sie an Bord seiner beiden restlichen Schiffe. Auf einem Teil der Insel kam er in einen Kampf mit Indianern, die sich weigerten, so viele Bögen und Pfeile zu handeln, wie er und seine Männer wollten. Zwei wurden mit Schwertern durchlaufen und zu Tode verblutet. Dann fuhren die Nina und die Pinta für die Azoren und Spanien. Als das Wetter kalt wurde, begannen die indischen Gefangenen zu sterben. Columbuss Bericht an den Hof in Madrid war extravagant. Er bestand darauf, dass er Asien (es war Kuba) und eine Insel vor der Küste von China (Hispaniola) erreicht hatte. Seine Beschreibungen waren Teil Tatsache, Teil Fiktion: Hispaniola ist ein Wunder. Berge und Hügel, Ebenen und Weiden sind beide fruchtbar und schön. Die Häfen sind unglaublich gut und es gibt viele weite Flüsse, von denen die Mehrheit Gold enthält. Es gibt viele Gewürze und große Minen von Gold und anderen Metallen. Die Indianer, Kolumbus berichteten, sind so naiv und so frei mit ihren Besitzungen, dass niemand, der sie nicht erlebt hat, es glauben würde. Wenn du nach etwas fragst, haben sie niemals nein. Im Gegenteil, sie bieten an, mit irgendjemandem zu teilen. Er schloß seinen Bericht, indem er um eine kleine Hilfe von ihren Majestäten bat, und im Gegenzug würde er sie von seiner nächsten Reise so viel Gold bringen, wie sie es brauchen. Und so viele Sklaven, wie sie fragen. Er war voller religiöser Rede: So gibt der ewige Gott, unser Herr, denjenigen, die seinem Weg über scheinbare Unmöglichkeiten folgen, den Sieg. Wegen Columbus übertriebener Bericht und Versprechen wurde ihm seine zweite Expedition mit siebzehn Schiffen und mehr als zwölfhundert Männern gegeben. Das Ziel war klar: Sklaven und Gold. Sie gingen von Insel zu Insel in der Karibik und nahmen Indianer als Gefangene. Aber als Wortausbreitung der Absicht der Europäer fanden sie immer mehr leere Dörfer. Auf Haiti fanden sie, dass die in Fort Navidad zurückgelassenen Matrosen im Kampf mit den Indianern getötet worden waren, nachdem sie die Insel in Banden auf der Suche nach Gold gezogen hatten und Frauen und Kinder als Sklaven für Sex und Arbeit nahmen. Nun, von seiner Basis auf Haiti, schickte Columbus Expedition nach der Expedition ins Innere. Sie fanden keine Goldfelder, sondern mussten die Schiffe, die nach Spanien zurückkehrten, mit einer Art Dividende ausfüllen. Im Jahr 1495 gingen sie auf einen großen Sklavenangriff, um fünfzehnhundert Arawak Männer, Frauen und Kinder aufgerundet, legte sie in Stifte, die von Spaniern und Hunden bewacht wurden, dann holten sie die fünfhundert besten Exemplare, um auf Schiffe zu laden. Von diesen fünfhundert, zweihundert starb unterwegs. Der Rest kam lebendig in Spanien an und wurde zum Verkauf durch den Archidiakon der Stadt aufgestellt, der berichtete, dass, obwohl die Sklaven nackt waren, als der Tag sie geboren wurden, zeigten sie keine Peinlichkeit mehr als Tiere. Kolumbus schrieb später: Lasst uns im Namen der Heiligen Dreifaltigkeit alle Slaves senden, die verkauft werden können. Aber zu viele der Sklaven starben in Gefangenschaft. Und so musste Columbus, verzweifelt, Dividenden an diejenigen, die investiert hatten, zurückzuzahlen, musste sein Versprechen machen, die Schiffe mit Gold zu füllen. In der Provinz Cicao auf Haiti, wo er und seine Männer riesige Goldfelder vorstellten, bestellten sie alle Personen, die vierzehn Jahre oder älter waren, alle drei Monate eine gewisse Goldmenge zu sammeln. Als sie es brachten, bekamen sie kupferne Token, um sich um den Hals zu hängen. Indianer fanden ohne Kupfer-Token ihre Hände abgeschnitten und zu Tode verblutet. Den Indianern war eine unmögliche Aufgabe gegeben worden. Das einzige Gold herum war Staubstücke, die aus den Bächen gewonnen wurden. So flohen sie, wurden mit Hunden gejagt und wurden getötet. Der Versuch, eine Armee des Widerstandes zusammenzustellen, die Arawaks konfrontierten Spanier, die Rüstung, Musketen, Schwerter, Pferde hatten. Als die Spanier Gefangene hielten, hängten sie sie oder verbrannten sie zu Tode. Unter den Arawaks begannen Massenselbstmorde mit Maniokgift. Säuglinge wurden getötet, um sie vor den Spaniern zu retten. In zwei Jahren, durch Mord, Verstümmelung oder Selbstmord, war die Hälfte der 250.000 Indianer auf Haiti tot. Als es klar wurde, dass kein Gold übrig war, wurden die Indianer als Sklavenarbeit auf riesigen Gütern genommen, die später als encomiendas bekannt waren. Sie wurden in einem wilden Tempo gearbeitet und starb an den Tausenden. Im Jahre 1515 gab es vielleicht fünfzigtausend Indianer. Um 1550 waren es fünfhundert. Ein Bericht des Jahres 1650 zeigt keine der ursprünglichen Arawaks oder ihre Nachkommen auf der Insel. Die Hauptquelle - und in vielen Dingen war die einzige Informationsquelle über das, was auf den Inseln nach Kolumbus passiert ist, Bartolome de las Casas, der als junger Priester an der Eroberung Kubas teilnahm. Eine Zeitlang besaß er eine Plantage, auf der indische Sklaven arbeiteten, aber er gab das auf und wurde ein heftiger Kritiker der spanischen Grausamkeit. Las Casas transkribierte Columbus Zeitschrift und begann in seinen fünfziger Jahren eine multivolume Geschichte der Indies. In ihm beschreibt er die Indianer. Sie sind beweglich, sagt er und kann lange Strecken schwimmen, vor allem die Frauen. Sie sind nicht ganz friedlich, weil sie von Zeit zu Zeit mit anderen Stämmen kämpfen, aber ihre Opfer scheinen klein zu sein, und sie kämpfen, wenn sie einzeln bewegt werden, um dies wegen irgendeiner Beschwerde zu tun, nicht auf Befehl von Kapitänen oder Königen. Frauen in der indischen Gesellschaft wurden so gut behandelt, um die Spanier zu erschrecken. Las Casas beschreibt Sex-Beziehungen: Heiratsgesetze sind nicht vorhandene Männer und Frauen gleichermaßen wählen ihre Kumpels und lassen sie, wie sie wollen, ohne Vergehen, Eifersucht oder Wut. Sie vermehren sich in großer Häufigkeit schwangere Frauen arbeiten in letzter Minute und geben fast schmerzlos bis am nächsten Tag, sie baden im Fluss und sind so sauber und gesund wie vor der Geburt. Wenn sie von ihren Männern müde sind, geben sie sich Abtreibungen mit Kräutern, die Totgeburten erzwingen und ihre schändlichen Teile mit Blättern oder Baumwolltuch bedecken, obwohl im ganzen indische Männer und Frauen die ganze Nacktheit mit so viel Lässigkeit betrachten, wie wir einen Mann betrachten Oder an seinen Händen. Die Indianer, sagt Las Casas, haben keine Religion, zumindest keine Tempel. Sie leben in großen, kommunalen Glockengebäuden, die bis zu 600 Personen auf einmal aufbauen. Aus sehr starkem Holz und überdacht mit Palmblättern. Sie verleihen Vogelfedern verschiedener Farben, Perlen aus Fischgräten und grüne und weiße Steine, mit denen sie ihre Ohren und Lippen schmücken, aber sie setzen keinen Wert auf Gold und andere kostbare Dinge. Sie fehlen alle Arten von Handel, weder kaufen noch verkaufen, und verlassen sich ausschließlich auf ihre natürliche Umgebung für die Instandhaltung. Sie sind sehr großzügig mit ihren Besitzungen und begehren den Besitz ihrer Freunde und erwarten den gleichen Grad an Freigebigkeit. In Buch zwei seiner Geschichte der Indies. Las Casas (der zuerst drängte, die Indianer durch schwarze Sklaven zu ersetzen, dachte, sie seien stärker und würden überleben, aber später, wenn er die Auswirkungen auf Schwarze gesehen hat), erzählt von der Behandlung der Indianer durch die Spanier. Es ist ein einzigartiges Konto und verdient es, endlich zitiert zu werden: Endlose Zeugnisse. Beweisen das milde und pazifische Temperament der Eingeborenen. Aber unsere Arbeit war es, das Wunder zu verärgern, zu verwüsten, zu töten, zu zerbrechen und zu zerstören, dann, wenn sie versuchten, einen von uns hin und wieder zu töten. Der Admiral war zwar blind wie diejenigen, die nach ihm gekommen waren, und er war so bemüht, dem König zu gefallen, daß er irreparable Verbrechen gegen die Indianer begangen habe. Las Casas erzählt, wie die Spanier jeden Tag mehr übereinstimmten und nach einer Weile sich weigerten, jede Distanz zu gehen. Sie ritten den Rücken der Indianer, wenn sie in Eile waren oder auf Hängematten von Indianern, die in Relais laufen, getragen wurden. In diesem Fall hatten sie auch Indianer, die große Blätter tragen, um sie von der Sonne zu schattieren und andere, um sie mit Gänseflügeln zu fächern. Die totale Kontrolle führte zur totalen Grausamkeit. Die Spanier dachten nicht daran, die Indianer von Zehnten und Zwanzigern zu knüpfen und Scheiben von ihnen zu schneiden, um die Schärfe ihrer Klingen zu prüfen. Las Casas erzählt, wie zwei dieser sogenannten Christen eines Tages zwei indische Jungs kennengelernt haben, die jeweils einen Papagei tragen, nahmen sie die Papageien und spürten die Jungs. Die Indianer versuchen sich zu verteidigen. Und als sie in die Hügel liefen, wurden sie gefunden und getötet. So berichtet Las Casas, sie litten und starben in den Minen und anderen Arbeiten in verzweifeltem Schweigen und wußten nicht eine Seele in der Welt, zu der sie sich um Hilfe wenden konnten. Er beschreibt ihre Arbeit in den Minen: Die Berge werden von oben nach unten und von unten nach oben tausendmal gegraben, um sie zu graben, Felsen zu spalten, Steine ​​zu verschieben und Schmutz auf den Rücken zu tragen, um sie in den Flüssen zu waschen, während diejenigen, die Gold waschen, bleiben Im Wasser die ganze Zeit mit dem Rücken gebeugt so ständig bricht sie sie und wenn Wasser in die Minen eindringt, ist die schwierigste Aufgabe von allen, die Minen zu trocknen, indem sie mit Wasser wässern und es draußen werfen Nach jedem sechs oder acht Monate Arbeit in den Minen, die die Zeit war, die von jeder Mannschaft benötigt wurde, um genug Gold zum Schmelzen zu graben, bis zu einem Drittel der Männer starben. While the men were sent many miles away to the mines, the wives remained to work the soil, forced into the excruciating job of digging and making thousands of hills for cassava plants. Thus husbands and wives were together only once every eight or ten months and when they met they were so exhausted and depressed on both sides. they ceased to procreate. As for the newly born, they died early because their mothers, overworked and famished, had no milk to nurse them, and for this reason, while I was in Cuba, 7000 children died in three months. Some mothers even drowned their babies from sheer desperation. in this way, husbands died in the mines, wives died at work, and children died from lack of milk. and in a short time this land which was so great, so powerful and fertile. was depopulated. My eyes have seen these acts so foreign to human nature, and now I tremble as I write. When he arrived on Hispaniola in 1508, Las Casas says, there were 60,000 people living on this island, including the Indians so that from 1494 to 1508, over three million people had perished from war, slavery, and the mines. Who in future generations will believe this I myself writing it as a knowledgeable eyewitness can hardly believe it. Thus began the history, five hundred years ago, of the European invasion of the Indian settlements in the Americas. That beginning, when you read Las Casas-even if his figures are exaggerations (were there 3 million Indians to begin with, as he says, or less than a million, as some historians have calculated, or 8 million as others now believe)-is conquest, slavery, death. When we read the history books given to children in the United States, it all starts with heroic adventure-there is no bloodshed-and Columbus Day is a celebration. Past the elementary and high schools, there are only occasional hints of something else. Samuel Eliot Morison, the Harvard historian, was the most distinguished writer on Columbus, the author of a multivolume biography, and was himself a sailor who retraced Columbuss route across the Atlantic. In his popular book Christopher Columbus, Mariner, written in 1954, he tells about the enslavement and the killing: The cruel policy initiated by Columbus and pursued by his successors resulted in complete genocide. That is on one page, buried halfway into the telling of a grand romance. In the books last paragraph, Morison sums up his view of Columbus: He had his faults and his defects, but they were largely the defects of the qualities that made him great-his indomitable will, his superb faith in God and in his own mission as the Christ-bearer to lands beyond the seas, his stubborn persistence despite neglect, poverty and discouragement. But there was no flaw, no dark side to the most outstanding and essential of all his qualities-his seamanship. One can lie outright about the past. Or one can omit facts which might lead to unacceptable conclusions. Morison does neither. He refuses to lie about Columbus. He does not omit the story of mass murder indeed he describes it with the harshest word one can use: genocide. But he does something else-he mentions the truth quickly and goes on to other things more important to him. Outright lying or quiet omission takes the risk of discovery which, when made, might arouse the reader to rebel against the writer. To state the facts, however, and then to bury them in a mass of other information is to say to the reader with a certain infectious calm: yes, mass murder took place, but its not that important-it should weigh very little in our final judgments it should affect very little what we do in the world. It is not that the historian can avoid emphasis of some facts and not of others. This is as natural to him as to the mapmaker, who, in order to produce a usable drawing for practical purposes, must first flatten and distort the shape of the earth, then choose out of the bewildering mass of geographic information those things needed for the purpose of this or that particular map. My argument cannot be against selection, simplification, emphasis, which are inevitable for both cartographers and historians. But the map-makers distortion is a technical necessity for a common purpose shared by all people who need maps. The historians distortion is more than technical, it is ideological it is released into a world of contending interests, where any chosen emphasis supports (whether the historian means to or not) some kind of interest, whether economic or political or racial or national or sexual. Furthermore, this ideological interest is not openly expressed in the way a mapmakers technical interest is obvious (This is a Mercator projection for long-range navigation-for short-range, youd better use a different projection). No, it is presented as if all readers of history had a common interest which historians serve to the best of their ability. This is not intentional deception the historian has been trained in a society in which education and knowledge are put forward as technical problems of excellence and not as tools for contending social classes, races, nations. To emphasize the heroism of Columbus and his successors as navigators and discoverers, and to de-emphasize their genocide, is not a technical necessity but an ideological choice. It serves - unwittingly-to justify what was done. My point is not that we must, in telling history, accuse, judge, condemn Columbus in absentia . It is too late for that it would be a useless scholarly exercise in morality. But the easy acceptance of atrocities as a deplorable but necessary price to pay for progress (Hiroshima and Vietnam, to save Western civilization Kronstadt and Hungary, to save socialism nuclear proliferation, to save us all)-that is still with us. One reason these atrocities are still with us is that we have learned to bury them in a mass of other facts, as radioactive wastes are buried in containers in the earth. We have learned to give them exactly the same proportion of attention that teachers and writers often give them in the most respectable of classrooms and textbooks. This learned sense of moral proportion, coming from the apparent objectivity of the scholar, is accepted more easily than when it comes from politicians at press conferences. It is therefore more deadly. The treatment of heroes (Columbus) and their victims (the Arawaks)-the quiet acceptance of conquest and murder in the name of progress-is only one aspect of a certain approach to history, in which the past is told from the point of view of governments, conquerors, diplomats, leaders. It is as if they, like Columbus, deserve universal acceptance, as if they-the Founding Fathers, Jackson, Lincoln, Wilson, Roosevelt, Kennedy, the leading members of Congress, the famous Justices of the Supreme Court-represent the nation as a whole. The pretense is that there really is such a thing as the United States, subject to occasional conflicts and quarrels, but fundamentally a community of people with common interests. It is as if there really is a national interest represented in the Constitution, in territorial expansion, in the laws passed by Congress, the decisions of the courts, the development of capitalism, the culture of education and the mass media. History is the memory of states, wrote Henry Kissinger in his first book, A World Restored . in which he proceeded to tell the history of nineteenth-century Europe from the viewpoint of the leaders of Austria and England, ignoring the millions who suffered from those statesmens policies. From his standpoint, the peace that Europe had before the French Revolution was restored by the diplomacy of a few national leaders. But for factory workers in England, farmers in France, colored people in Asia and Africa, women and children everywhere except in the upper classes, it was a world of conquest, violence, hunger, exploitation-a world not restored but disintegrated. My viewpoint, in telling the history of the United States, is different: that we must not accept the memory of states as our own. Nations are not communities and never have been, The history of any country, presented as the history of a family, conceals fierce conflicts of interest (sometimes exploding, most often repressed) between conquerors and conquered, masters and slaves, capitalists and workers, dominators and dominated in race and sex. And in such a world of conflict, a world of victims and executioners, it is the job of thinking people, as Albert Camus suggested, not to be on the side of the executioners. Thus, in that inevitable taking of sides which comes from selection and emphasis in history, I prefer to try to tell the story of the discovery of America from the viewpoint of the Arawaks, of the Constitution from the standpoint of the slaves, of Andrew Jackson as seen by the Cherokees, of the Civil War as seen by the New York Irish, of the Mexican war as seen by the deserting soldiers of Scotts army, of the rise of industrialism as seen by the young women in the Lowell textile mills, of the Spanish-American war as seen by the Cubans, the conquest of the Philippines as seen by black soldiers on Luzon, the Gilded Age as seen by southern farmers, the First World War as seen by socialists, the Second World War as seen by pacifists, the New Deal as seen by blacks in Harlem, the postwar American empire as seen by peons in Latin America. And so on, to the limited extent that any one person, however he or she strains, can see history from the standpoint of others. My point is not to grieve for the victims and denounce the executioners. Those tears, that anger, cast into the past, deplete our moral energy for the present. And the lines are not always clear. In the long run, the oppressor is also a victim. In the short run (and so far, human history has consisted only of short runs), the victims, themselves desperate and tainted with the culture that oppresses them, turn on other victims. Still, understanding the complexities, this book will be skeptical of governments and their attempts, through politics and culture, to ensnare ordinary people in a giant web of nationhood pretending to a common interest. I will try not to overlook the cruelties that victims inflict on one another as they are jammed together in the boxcars of the system. I dont want to romanticize them. But I do remember (in rough paraphrase) a statement I once read: The cry of the poor is not always just, but if you dont listen to it, you will never know what justice is. I dont want to invent victories for peoples movements. But to think that history-writing must aim simply to recapitulate the failures that dominate the past is to make historians collaborators in an endless cycle of defeat. If history is to be creative, to anticipate a possible future without denying the past, it should, I believe, emphasize new possibilities by disclosing those hidden episodes of the past when, even if in brief flashes, people showed their ability to resist, to join together, occasionally to win. I am supposing, or perhaps only hoping, that our future may be found in the pasts fugitive moments of compassion rather than in its solid centuries of warfare. That, being as blunt as I can, is my approach to the history of the United States. The reader may as well know that before going on. What Columbus did to the Arawaks of the Bahamas, Cortes did to the Aztecs of Mexico, Pizarro to the Incas of Peru, and the English settlers of Virginia and Massachusetts to the Powhatans and the Pequots. The Aztec civilization of Mexico came out of the heritage of Mayan, Zapotec, and Toltec cultures. It built enormous constructions from stone tools and human labor, developed a writing system and a priesthood. It also engaged in (let us not overlook this) the ritual killing of thousands of people as sacrifices to the gods. The cruelty of the Aztecs, however, did not erase a certain innocence, and when a Spanish armada appeared at Vera Cruz, and a bearded white man came ashore, with strange beasts (horses), clad in iron, it was thought that he was the legendary Aztec man-god who had died three hundred years before, with the promise to return-the mysterious Quetzalcoatl. And so they welcomed him, with munificent hospitality. That was Hernando Cortes, come from Spain with an expedition financed by merchants and landowners and blessed by the deputies of God, with one obsessive goal: to find gold. In the mind of Montezuma, the king of the Aztecs, there must have been a certain doubt about whether Cortes was indeed Quetzalcoatl, because he sent a hundred runners to Cortes, bearing enormous treasures, gold and silver wrought into objects of fantastic beauty, but at the same time begging him to go back. (The painter Durer a few years later described what he saw just arrived in Spain from that expedition-a sun of gold, a moon of silver, worth a fortune.) Cortes then began his march of death from town to town, using deception, turning Aztec against Aztec, killing with the kind of deliberateness that accompanies a strategy-to paralyze the will of the population by a sudden frightful deed. And so, in Cholulu, he invited the headmen of the Cholula nation to the square. And when they came, with thousands of unarmed retainers, Cortess small army of Spaniards, posted around the square with cannon, armed with crossbows, mounted on horses, massacred them, down to the last man. Then they looted the city and moved on. When their cavalcade of murder was over they were in Mexico City, Montezuma was dead, and the Aztec civilization, shattered, was in the hands of the Spaniards. All this is told in the Spaniards own accounts. In Peru, that other Spanish conquistador Pizarro, used the same tactics, and for the same reasons - the frenzy in the early capitalist states of Europe for gold, for slaves, for products of the soil, to pay the bondholders and stockholders of the expeditions, to finance the monarchical bureaucracies rising in Western Europe, to spur the growth of the new money economy rising out of feudalism, to participate in what Karl Marx would later call the primitive accumulation of capital. These were the violent beginnings of an intricate system of technology, business, politics, and culture that would dominate the world for the next five centuries. In the North American English colonies, the pattern was set early, as Columbus had set it in the islands of the Bahamas. In 1585, before there was any permanent English settlement in Virginia, Richard Grenville landed there with seven ships. The Indians he met were hospitable, but when one of them stole a small silver cup, Grenville sacked and burned the whole Indian village. Jamestown itself was set up inside the territory of an Indian confederacy, led by the chief, Powhatan. Powhatan watched the English settle on his peoples land, but did not attack, maintaining a posture of coolness. When the English were going through their starving time in the winter of 1610, some of them ran off to join the Indians, where they would at least be fed. When the summer came, the governor of the colony sent a messenger to ask Powhatan to return the runaways, whereupon Powhatan, according to the English account, replied with noe other than prowde and disdaynefull Answers. Some soldiers were therefore sent out to take Revenge. They fell upon an Indian settlement, killed fifteen or sixteen Indians, burned the houses, cut down the corn growing around the village, took the queen of the tribe and her children into boats, then ended up throwing the children overboard and shoteinge owit their Braynes in the water. The queen was later taken off and stabbed to death. Twelve years later, the Indians, alarmed as the English settlements kept growing in numbers, apparently decided to try to wipe them out for good. They went on a rampage and massacred 347 men, women, and children. From then on it was total war. Not able to enslave the Indians, and not able to live with them, the English decided to exterminate them. Edmund Morgan writes, in his history of early Virginia, American Slavery, American Freedom: Since the Indians were better woodsmen than the English and virtually impossible to track down, the method was to feign peaceful intentions, let them settle down and plant their com wherever they chose, and then, just before harvest, fall upon them, killing as many as possible and burning the corn. Within two or three years of the massacre the English had avenged the deaths of that day many times over. In that first year of the white man in Virginia, 1607, Powhatan had addressed a plea to John Smith that turned out prophetic. How authentic it is may be in doubt, but it is so much like so many Indian statements that it may be taken as, if not the rough letter of that first plea, the exact spirit of it: I have seen two generations of my people die. I know the difference between peace and war better than any man in my country. I am now grown old, and must die soon my authority must descend to my brothers, Opitehapan, Opechancanough and Catatough-then to my two sisters, and then to my two daughters-I wish them to know as much as I do, and that your love to them may be like mine to you. Why will you take by force what you may have quietly by love Why will you destroy us who supply you with food What can you get by war We can hide our provisions and run into the woods then you will starve for wronging your friends. Why are you jealous of us We are unarmed, and willing to give you what you ask, if you come in a friendly manner, and not so simple as not to know that it is much better to eat good meat, sleep comfortably, live quietly with my wives and children, laugh and be merry with the English, and trade for their copper and hatchets, than to run away from them, and to lie cold in the woods, feed on acorns, roots and such trash, and be so hunted that I can neither eat nor sleep. In these wars, my men must sit up watching, and if a twig break, they all cry out Here comes Captain Smith So I must end my miserable life. Take away your guns and swords, the cause of all our jealousy, or you may all die in the same manner. When the Pilgrims came to New England they too were coming not to vacant land but to territory inhabited by tribes of Indians. The governor of the Massachusetts Bay Colony, John Winthrop, created the excuse to take Indian land by declaring the area legally a vacuum. The Indians, he said, had not subdued the land, and therefore had only a natural right to it, but not a civil right. A natural right did not have legal standing. The Puritans also appealed to the Bible, Psalms 2:8: Ask of me, and I shall give thee, the heathen for thine inheritance, and the uttermost parts of the earth for thy possession. And to justify their use of force to take the land, they cited Romans 13:2: Whosoever therefore resisteth the power, resisteth the ordinance of God: and they that resist shall receive to themselves damnation. The Puritans lived in uneasy truce with the Pequot Indians, who occupied what is now southern Connecticut and Rhode Island. But they wanted them out of the way they wanted their land. And they seemed to want also to establish their rule firmly over Connecticut settlers in that area. The murder of a white trader, Indian-kidnaper, and troublemaker became an excuse to make war on the Pequots in 1636. A punitive expedition left Boston to attack the Narraganset Indians on Block Island, who were lumped with the Pequots. As Governor Winthrop wrote: They had commission to put to death the men of Block Island, but to spare the women and children, and to bring them away, and to take possession of the island and from thence to go to the Pequods to demand the murderers of Captain Stone and other English, and one thousand fathom of wampum for damages, etc. and some of their children as hostages, which if they should refuse, they were to obtain it by force. The English landed and killed some Indians, but the rest hid in the thick forests of the island and the English went from one deserted village to the next, destroying crops. Then they sailed back to the mainland and raided Pequot villages along the coast, destroying crops again. One of the officers of that expedition, in his account, gives some insight into the Pequots they encountered: The Indians spying of us came running in multitudes along the water side, crying, What cheer, Englishmen, what cheer, what do you come for They not thinking we intended war, went on cheerfully. - So, the war with the Pequots began. Massacres took place on both sides. The English developed a tactic of warfare used earlier by Cortes and later, in the twentieth century, even more systematically: deliberate attacks on noncombatants for the purpose of terrorizing the enemy. This is ethno historian Francis Jenningss interpretation of Captain John Masons attack on a Pequot village on the Mystic River near Long Island Sound: Mason proposed to avoid attacking Pequot warriors, which would have overtaxed his unseasoned, unreliable troops. Battle, as such, was not his purpose. Battle is only one of the ways to destroy an enemys will to fight. Massacre can accomplish the same end with less risk, and Mason had determined that massacre would be his objective. So the English set fire to the wigwams of the village. By their own account: The Captain also said, We must Burn Them and immediately stepping into the Wigwam. brought out a Fire Brand, and putting it into the Matts with which they were covered, set the Wigwams on Fire. William Bradford, in his History of the Plymouth Plantation written at the time, describes John Masons raid on the Pequot village: Those that scaped the fire were slaine with the sword some hewed to peeces, others rune throw with their rapiers, so as they were quickly dispatchte, and very few escaped. It was conceived they thus destroyed about 400 at this time. It was a fearful sight to see them thus frying in the fyer, and the streams of blood quenching the same, and horrible was the stincke and sente there of, but the victory seemed a sweete sacrifice, and they gave the prayers thereof to God, who had wrought so wonderfully for them, thus to inclose their enemise in their hands, and give them so speedy a victory over so proud and insulting an enimie. As Dr. Cotton Mather, Puritan theologian, put it: It was supposed that no less than 600 Pequot souls were brought down to hell that day. The war continued. Indian tribes were used against one another, and never seemed able to join together in fighting the English. Jennings sums up: The terror was very real among the Indians, but in time they came to meditate upon its foundations. They drew three lessons from the Pequot War: (1) that the Englishmens most solemn pledge would be broken whenever obligation conflicted with advantage (2) that the English way of war had no limit of scruple or mercy and (3) that weapons of Indian making were almost useless against weapons of European manufacture. These lessons the Indians took to heart. A footnote in Virgil Vogels book This Land Was Ours (1972) says: The official figure on the number of Pequots now in Connecticut is twenty-one persons. Forty years after the Pequot War, Puritans and Indians fought again. This time it was the Wampanoags, occupying the south shore of Massachusetts Bay, who were in the way and also beginning to trade some of their land to people outside the Massachusetts Bay Colony. Their chief, Massasoit, was dead. His son Wamsutta had been killed by Englishmen, and Wamsuttas brother Metacom (later to be called King Philip by the English) became chief. The English found their excuse, a murder which they attributed to Metacom, and they began a war of conquest against the Wampanoags, a war to take their land. They were clearly the aggressors, but claimed they attacked for preventive purposes. As Roger Williams, more friendly to the Indians than most, put it: All men of conscience or prudence ply to windward, to maintain their wars to be defensive. Jennings says the elite of the Puritans wanted the war the ordinary white Englishman did not want it and often refused to fight. The Indians certainly did not want war, but they matched atrocity with atrocity. When it was over, in 1676, the English had won, but their resources were drained they had lost six hundred men. Three thousand Indians were dead, including Metacom himself. Yet the Indian raids did not stop. For a while, the English tried softer tactics. But ultimately, it was back to annihilation. The Indian population of 10 million that lived north of Mexico when Columbus came would ultimately be reduced to less than a million. Huge numbers of Indians would die from diseases introduced by the whites. A Dutch traveler in New Netherland wrote in 1656 that the Indians. affirm, that before the arrival of the Christians, and before the smallpox broke out amongst them, they were ten times as numerous as they now are, and that their population had been melted down by this disease, whereof nine-tenths of them have died. When the English first settled Marthas Vineyard in 1642, the Wampanoags there numbered perhaps three thousand. There were no wars on that island, but by 1764, only 313 Indians were left there. Similarly, Block Island Indians numbered perhaps 1,200 to 1,500 in 1662, and by 1774 were reduced to fifty-one. Behind the English invasion of North America, behind their massacre of Indians, their deception, their brutality, was that special powerful drive born in civilizations based on private property. It was a morally ambiguous drive the need for space, for land, was a real human need. But in conditions of scarcity, in a barbarous epoch of history ruled by competition, this human need was transformed into the murder of whole peoples. Roger Williams said it was a depraved appetite after the great vanities, dreams and shadows of this vanishing life, great portions of land, land in this wilderness, as if men were in as great necessity and danger for want of great portions of land, as poor, hungry, thirsty seamen have, after a sick and stormy, a long and starving passage. This is one of the gods of New England, which the living and most high Eternal will destroy and famish. Was all this bloodshed and deceit-from Columbus to Cortes, Pizarro, the Puritans-a necessity for the human race to progress from savagery to civilization Was Morison right in burying the story of genocide inside a more important story of human progress Perhaps a persuasive argument can be made-as it was made by Stalin when he killed peasants for industrial progress in the Soviet Union, as it was made by Churchill explaining the bombings of Dresden and Hamburg, and Truman explaining Hiroshima. But how can the judgment be made if the benefits and losses cannot be balanced because the losses are either unmentioned or mentioned quickly That quick disposal might be acceptable (Unfortunate, yes, but it had to be done) to the middle and upper classes of the conquering and advanced countries. But is it acceptable to the poor of Asia, Africa, Latin America, or to the prisoners in Soviet labor camps, or the blacks in urban ghettos, or the Indians on reservations-to the victims of that progress which benefits a privileged minority in the world Was it acceptable (or just inescapable) to the miners and railroaders of America, the factory hands, the men and women who died by the hundreds of thousands from accidents or sickness, where they worked or where they lived-casualties of progress And even the privileged minority-must it not reconsider, with that practicality which even privilege cannot abolish, the value of its privileges, when they become threatened by the anger of the sacrificed, whether in organized rebellion, unorganized riot, or simply those brutal individual acts of desperation labeled crimes by law and the state If there are necessary sacrifices to be made for human progress, is it not essential to hold to the principle that those to be sacrificed must make the decision themselves We can all decide to give up something of ours, but do we have the right to throw into the pyre the children of others, or even our own children, for a progress which is not nearly as clear or present as sickness or health, life or death What did people in Spain get out of all that death and brutality visited on the Indians of the Americas For a brief period in history, there was the glory of a Spanish Empire in the Western Hemisphere. As Hans Koning sums it up in his book Columbus: His Enterprise . For all the gold and silver stolen and shipped to Spain did not make the Spanish people richer. It gave their kings an edge in the balance of power for a time, a chance to hire more mercenary soldiers for their wars. They ended up losing those wars anyway, and all that was left was a deadly inflation, a starving population, the rich richer, the poor poorer, and a ruined peasant class. Beyond all that, how certain are we that what was destroyed was inferior Who were these people who came out on the beach and swam to bring presents to Columbus and his crew, who watched Cortes and Pizarro ride through their countryside, who peered out of the forests at the first white settlers of Virginia and Massachusetts Columbus called them Indians, because he miscalculated the size of the earth. In this book we too call them Indians, with some reluctance, because it happens too often that people are saddled with names given them by their conquerors. And yet, there is some reason to call them Indians, because they did come, perhaps 25,000 years ago, from Asia, across the land bridge of the Bering Straits (later to disappear under water) to Alaska. Then they moved southward, seeking warmth and land, in a trek lasting thousands of years that took them into North America, then Central and South America. In Nicaragua, Brazil, and Ecuador their petrified footprints can still be seen, along with the print of bison, who disappeared about five thousand years ago, so they must have reached South America at least that far back Widely dispersed over the great land mass of the Americas, they numbered approximately 75 million people by the time Columbus came, perhaps 25 million in North America. Responding to the different environments of soil and climate, they developed hundreds of different tribal cultures, perhaps two thousand different languages. They perfected the art of agriculture, and figured out how to grow maize (corn), which cannot grow by itself and must be planted, cultivated, fertilized, harvested, husked, shelled. They ingeniously developed a variety of other vegetables and fruits, as well as peanuts and chocolate and tobacco and rubber. On their own, the Indians were engaged in the great agricultural revolution that other peoples in Asia, Europe, Africa were going through about the same time. While many of the tribes remained nomadic hunters and food gatherers in wandering, egalitarian communes, others began to live in more settled communities where there was more food, larger populations, more divisions of labor among men and women, more surplus to feed chiefs and priests, more leisure time for artistic and social work, for building houses. About a thousand years before Christ, while comparable constructions were going on in Egypt and Mesopotamia, the Zuni and Hopi Indians of what is now New Mexico had begun to build villages consisting of large terraced buildings, nestled in among cliffs and mountains for protection from enemies, with hundreds of rooms in each village. Before the arrival of the European explorers, they were using irrigation canals, dams, were doing ceramics, weaving baskets, making cloth out of cotton. By the time of Christ and Julius Caesar, there had developed in the Ohio River Valley a culture of so-called Moundbuilders, Indians who constructed thousands of enormous sculptures out of earth, sometimes in the shapes of huge humans, birds, or serpents, sometimes as burial sites, sometimes as fortifications. One of them was 3 12 miles long, enclosing 100 acres. These Moundbuilders seem to have been part of a complex trading system of ornaments and weapons from as far off as the Great Lakes, the Far West, and the Gulf of Mexico. About A. D. 500, as this Moundbuilder culture of the Ohio Valley was beginning to decline, another culture was developing westward, in the valley of the Mississippi, centered on what is now St. Louis. It had an advanced agriculture, included thousands of villages, and also built huge earthen mounds as burial and ceremonial places near a vast Indian metropolis that may have had thirty thousand people. The largest mound was 100 feet high, with a rectangular base larger than that of the Great Pyramid of Egypt. In the city, known as Cahokia, were toolmakers, hide dressers, potters, jewelry makers, weavers, salt makers, copper engravers, and magnificent ceramists. One funeral blanket was made of twelve thousand shell beads. From the Adirondacks to the Great Lakes, in what is now Pennsylvania and upper New York, lived the most powerful of the northeastern tribes, the League of the Iroquois, which included the Mohawks (People of the Flint), Oneidas (People of the Stone), Onondagas (People of the Mountain), Cayugas (People at the Landing), and Senecas (Great Hill People), thousands of people bound together by a common Iroquois language. In the vision of the Mohawk chief Iliawatha, the legendary Dekaniwidah spoke to the Iroquois: We bind ourselves together by taking hold of each others hands so firmly and forming a circle so strong that if a tree should fall upon it, it could not shake nor break it, so that our people and grandchildren shall remain in the circle in security, peace and happiness. In the villages of the Iroquois, land was owned in common and worked in common. Hunting was done together, and the catch was divided among the members of the village. Houses were considered common property and were shared by several families. The concept of private ownership of land and homes was foreign to the Iroquois. A French Jesuit priest who encountered them in the 1650s wrote: No poorhouses are needed among them, because they are neither mendicants nor paupers. Their kindness, humanity and courtesy not only makes them liberal with what they have, but causes them to possess hardly anything except in common. Women were important and respected in Iroquois society. Families were matrilineal. That is, the family line went down through the female members, whose husbands joined the family, while sons who married then joined their wives families. Each extended family lived in a long house. When a woman wanted a divorce, she set her husbands things outside the door. Families were grouped in clans, and a dozen or more clans might make up a village. The senior women in the village named the men who represented the clans at village and tribal councils. They also named the forty-nine chiefs who were the ruling council for the Five Nation confederacy of the Iroquois. The women attended clan meetings, stood behind the circle of men who spoke and voted, and removed the men from office if they strayed too far from the wishes of the women. The women tended the crops and took general charge of village affairs while the men were always hunting or fishing. And since they supplied the moccasins and food for warring expeditions, they had some control over military matters. As Gary B. Nash notes in his fascinating study of early America, Red, White, and Black: Thus power was shared between the sexes and the European idea of male dominancy and female subordination in all things was conspicuously absent in Iroquois society. Children in Iroquois society, while taught the cultural heritage of their people and solidarity with the tribe, were also taught to be independent, not to submit to overbearing authority. They were taught equality in status and the sharing of possessions. The Iroquois did not use harsh punishment on children they did not insist on early weaning or early toilet training, but gradually allowed the child to learn self-care. All of this was in sharp contrast to European values as brought over by the first colonists, a society of rich and poor, controlled by priests, by governors, by male heads of families. For example, the pastor of the Pilgrim colony, John Robinson, thus advised his parishioners how to deal with their children: And surely there is in all children. a stubbornness, and stoutness of mind arising from natural pride, which must, in the first place, be broken and beaten down that so the foundation of their education being laid in humility and tractableness, other virtues may, in their time, be built thereon. Gary Nash describes Iroquois culture: No laws and ordinances, sheriffs and constables, judges and juries, or courts or jails-the apparatus of authority in European societies-were to be found in the northeast woodlands prior to European arrival. Yet boundaries of acceptable behavior were firmly set. Though priding themselves on the autonomous individual, the Iroquois maintained a strict sense of right and wrong. He who stole anothers food or acted invalourously in war was shamed by his people and ostracized from their company until he had atoned for his actions and demonstrated to their satisfaction that he had morally purified himself. Not only the Iroquois but other Indian tribes behaved the same way. In 1635, Maryland Indians responded to the governors demand that if any of them killed an Englishman, the guilty one should be delivered up for punishment according to English law. The Indians said: It is the manner amongst us Indians, that if any such accident happen, wee doe redeeme the life of a man that is so slaine, with a 100 armes length of Beades and since that you are heere strangers, and come into our Countrey, you should rather conform yourselves to the Customes of our Countrey, than impose yours upon us. So, Columbus and his successors were not coming into an empty wilderness, but into a world which in some places was as densely populated as Europe itself, where the culture was complex, where human relations were more egalitarian than in Europe, and where the relations among men, women, children, and nature were more beautifully worked out than perhaps any place in the world. They were people without a written language, but with their own laws, their poetry, their history kept in memory and passed on, in an oral vocabulary more complex than Europes, accompanied by song, dance, and ceremonial drama. They paid careful attention to the development of personality, intensity of will, independence and flexibility, passion and potency, to their partnership with one another and with nature. John Collier, an American scholar who lived among Indians in the 1920s and 1930s in the American Southwest, said of their spirit: Could we make it our own, there would be an eternally inexhaustible earth and a forever lasting peace. Perhaps there is some romantic mythology in that. But the evidence from European travelers in the sixteenth, seventeenth, and eighteenth centuries, put together recently by an American specialist on Indian life, William Brandon, is overwhelmingly supportive of much of that myth. Even allowing for the imperfection of myths, it is enough to make us question, for that time and ours, the excuse of progress in the annihilation of races, and the telling of history from the standpoint of the conquerors and leaders of Western civilization.

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